Logga in

Returer & Byten

Du har rätt att ångra köpet eller byta varan inom 14 dagar från det du mottagit leveransen. Detta förutsatt att varorna är i nyskick och vi kan sälja dom igen. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var väldigt försiktig med smink, parfym och dylikt. Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor, ska skickas med tillbaka. Varan skall återförpackas i sin originalförpackning med tillhörande inne emballage och eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage, exempelvis samma som du mottog beställningen i. Lämna in returen på ett av Post Nord närmaste ombud. Vi förbehåller oss rätten att neka Returer/Byten eller ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Du är ansvarig för varan tills dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej
Retur:
För att returnera varor, loggar du in på ditt användarkonto på missay.se och följer anvisningarna under “min sida”. I ditt paket medföljer en returetikett, denna fäster du på utsidan av paketet. Uppmärksamma att det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan vi registrerar retur. All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem vid frågor om faktura / betalning. Returetiketten gäller för returer under 2000 gram. Du betalar själv returfrakten på 49kr som vi korrigerar på din återbetalning. Paketet får ej väga mer än 2000 gram. Om alla varor tillsammans väger mer än 2000 gram får du dela upp paketen i två paket och blir debiterad 49kr per paket. Returer som skickas till oss mot postförskott, utan porto eller dylikt löses ej ut.

Vid frågor kontakta oss på retur@missay.se

Byte:
Vid byte så lägger du en helt ny order på de nya varorna som du väljer istället. Det nya ordernumret fyller du i retursedeln för att erhålla fri retur. Har du använt en rabatt vid ditt originalköp hör du av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig med justeringen. Återbetalning sker först när vi har mottagit din retur. Inom 10 dagar kommer vi att genomföra återbetalningen. Följ därefter anvisningarna för retur. Vid ett byte är det alltid den nya ordern som skall betalas medans den tidigare korrigeras/återbetalas.

Återbetalning

När vi har mottagit din retur så kommer vi att genomföra återbetalningen inom 10 dagar. Du kommer att bli meddelad via mail när din återbetalning är genomförd.

Faktura: Du kommer att få ett uppdaterat belopp via mail. Vi skickar inte ut en ny faktura, du behåller den fakturan som du får från början.
Kredit- eller bankkort: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
Direktbetalning: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
Delbetalning: Din delbetalning kommer att justeras med motsvarande belopp för returnerade varor och justerat med returfrakten.Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.

Reklamation

För att reklamera varor, loggar du in på ditt användarkonto på missay.se och följer anvisningarna under “min sida”. I ditt paket medföljer en returetikett, denna fäster du på utsidan av paketet. Uppmärksamma att det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan vi registrerar din reklamation. All återbetalning sker vi Klarna. Kontakta dem vid frågor om faktura / betalning. Returetiketten gäller för returer under 2000 gram. Om alla varor väger än 2000 gram mer får du dela upp paketen. Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till oss inom skälig tid. Eller om varan har gått sönder innan garantitiden är över så kan du också reklamera varan. Vi står självklart för returen.

Avbeställning & Ändring av order

Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är slutförd.