Logga in

Köpvillkor

Vad undrar du om? Välj ett alternativ:

  • 1. Kontakt
  • 2. Allmän information
  • 3. Frakt & Leverans
  • 4. Outlöst försändelse
  • 5. Leverans till utlandet
  • 6. Betalningsalternativ
  • 7. Returer & Byten
  • 8. Återbetalning
  • 9. Reklamation
  • 10. Avbeställning & Ändring av beställning
  • 11. Adressuppgifter
  • 12. Personuppgifter
  • 13. Force Majeure
  • 14. Tvist


    1. Kontakt

    MISSAY.SE, World of Fashion AB org.nr:559116-1566
    E-mail: info@missay.se (dygnet runt, alla dagar)
    Vi försöker att svara direkt på alla ärenden via email, men under helger och upptagna dagar kan det ta lite längre tid, dock högst 48 timmar.
    OBS! Våra butiker kan inte svara på frågor som berör webshoppen!
    Fakturafrågor:
    Gäller din fråga en faktura eller betalning av ett köp ber vi dig kontakta Mitt Klarna direkt.

    Är du Influencer eller intresserad av samarbete?:
    Det gillar vi extra och ber dig kontakta oss på info@missay.se. Vi svarar snabbt på alla förslag!

    2. Allmän information

    Alla priser visas i Svenska Kronor och inkluderar moms på 25%.
    Du måste vara över 18 år för att handla, är du yngre behöver du målsmans tillstånd.
    Vi kan inte garantera att en produkt som syns på hemsidan finns i lager, saknas den vid beställningstillfället kommer vi att kontakta dig omedelbart.
    Vill du använda vårt material på hemsidan är du välkommen att kontakta oss på info@missay.se, tänk på att våra bilder är skyddade enligt upphovsrättslagen.
    Tänk också på att bilder och färger ser olika ut beroende på din skärm, skärmupplösning eller om du shoppar i dator eller via mobil.

    3. Frakt & Leverans

    Fraktkostnad per leverans är 39 kr. Alla försändelser skickas med Postnord.
    Leveranstiden är i vanliga fall 3-5 arbetsdagar om inget annat anges.
    Vi säljer bara produkter som vi har på lager, i vissa fall kommer du kunna bevaka slutsåld produkt såsom storlek eller färg och får då ett mail när produkten är åter i lager.
    Om ditt paket inte har kommit inom 7 dagar efter att du har fått leveransbekräftelsen så är det viktigt att du tar kontakt med oss.
    I samband med större helger såsom ex. Jul kan PostNord ha en längre leverans tid.

    4. Ej uthämtade paket

    Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (vilka skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från ditt postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer vi att debitera dig 200 kr samt eventuella fakturaavgifter, för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan.

    5. Leverans till utlandet

    Vi levererar tills vidare bara inom Sverige.

    6. Betalningsalternativ

                OBS! Presentkort köpta i våra butiker gäller ej online!

    Vi samarbetar med Klarna för en säker och enkel betalning.
    Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.
    Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
    När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.
    Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.
    Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Läs alla Klarnas villkor här.
    (Länken öppnas i ett nytt fönster)
    Fakturan mailas ut i samband med att din order skickas från oss. Så var noga med att kontrollera att det är en korrekt mailadress
    du lämnar till oss samt Klarna.
    För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

    7. Returer & Byten


    Du har rätt att ångra köpet eller byta varan inom 14 dagar från det du mottagit leveransen. Detta förutsatt att varorna är i nyskick och vi kan sälja dom igen. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var väldigt försiktig med smink, parfym och dylikt. Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor, ska skickas med tillbaka. Varan skall återförpackas i sin originalförpackning med tillhörande inne emballage och eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i ett annat emballage, exempelvis samma som du mottog beställningen i. Lämna in returen på ett av Post Nord närmaste ombud. Vi förbehåller oss rätten att neka Returer/Byten eller ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Du är ansvarig för varan tills dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej

     

    Returer:

    För att returnera varor, loggar du in på ditt användarkonto på missay.se och följer anvisningarna under “min sida”. I ditt paket medföljer en returetikett, denna fäster du på utsidan av paketet. Uppmärksamma att det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan vi registrerar retur. All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem vid frågor om faktura / betalning. Returetiketten gäller för returer under 2000 gram. Du betalar själv returfrakten på 49kr som vi korrigerar på din återbetalning. Paketet får ej väga mer än 2000 gram. Om alla varor tillsammans väger mer än 2000 gram får du dela upp paketen i två paket och blir debiterad 49kr per paket. Returer som skickas till oss mot postförskott, utan porto eller dylikt löses ej ut.

     

    Vi frågor kontakta oss på retur@missay.se

    Byte:

    Vid byte så lägger du en helt ny order på de nya varorna som du väljer istället. Det nya ordernumret fyller du i retursedeln för att erhålla fri retur. Har du använt en rabatt vid ditt originalköp hör du av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig med justeringen. Återbetalning sker först när vi har mottagit din retur. Inom 10 dagar kommer vi att genomföra återbetalningen. Följ därefter anvisningarna för retur. Vid ett byte är det alltid den nya ordern som skall betalas medans den tidigare korrigeras/återbetalas.

     

    8. Återbetalning

    När vi har mottagit din retur så kommer vi att genomföra återbetalningen inom 10 dagar. Du kommer att bli meddelad via mail när din återbetalning är genomförd.

    Faktura: Du kommer att få ett uppdaterat belopp via mail. Vi skickar inte ut en ny faktura, du behåller den fakturan som du får från början.
    Kredit- eller bankkort: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
    Direktbetalning: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
    Delbetalning: Din delbetalning kommer att justeras med motsvarande belopp för returnerade varor och justerat med returfrakten.Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.

    9. Reklamation

    För att reklamera varor, loggar du in på ditt användarkonto på missay.se och följer anvisningarna under “min sida”. I ditt paket medföljer en returetikett, denna fäster du på utsidan av paketet. Uppmärksamma att det kan ta upp till 7 arbetsdagar innan vi registrerar din reklamation. All återbetalning sker vi Klarna. Kontakta dem vid frågor om faktura / betalning. Returetiketten gäller för returer under 2000 gram. Om alla varor väger än 2000 gram mer får du dela upp paketen. Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till oss inom skälig tid. Eller om varan har gått sönder innan garantitiden är över så kan du också reklamera varan. Vi står självklart för returen.

    10. Avbeställning & Ändring av order

    Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är slutförd.

    11. Adressuppgifter

    Var noggrann när du anger dina adressuppgifter, vi kommer att skicka till den exakta adressen som du anger. Om ditt namn/efternamn inte finns folkbokfört eller står ej på brevlådan så måste du ange en C/O adress (efternamnet på personen som är folkbokförd på adressen dit ordern skickas). Vid fakturabetalning kommer ordern att skickas till den adress där personnumret är folkbokfört. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress.

    12. Personuppgifter

    MISSAY förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), branschregler och andra relevanta normer.

    13. Force Majeure

    I händelse av omständigheter som står utanför MISSAY skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska MISSAY förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som MISSAY rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

    14. Tvist

    Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även använda den online-plattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr